X

Sancionats 350 habitatges de lloguer turístic il·legal pel Consell de Mallorca el 2024

El departament de Turisme va aixecar 504 actes per un valor aproximat de 4,6 milions d'euros

15/05/2025

Sancionats 350 habitatges de lloguer turístic il·legal pel Consell de Mallorca el 2024

Imatge d'arxiu./ Shutterstock

43

El departament de Turisme del Consell de Mallorca va aixecar 504 actes a habitatges de lloguer de turístic il·legal a l’illa per un valor aproximat de 4,6 milions d’euros al llarg de 2024. 350 foren sancionats. 

En total, el Consell va realitzar durant l’any passat 3.569 inspeccions a l’oferta il·legal en qualsevol sector relacionat amb l’activitat turística, un 316% més respecte de 2023, ha informat aquest dijous en roda de premsa el conseller de Turisme de Mallorca, José Marcial Rodríguez.

Rodríguez també ha presentat la campanya de control de l’oferta il·legal d’aquesta temporada a Mallorca, que ha començat aquest mateix dijous i es prolongarà fins al 15 de novembre, sis mesos en total, i disposarà de millors eines i més inspectors, fins a 30.

El pla d’aquest 2025 tindrà com a principal novetat l’adaptació al decret de turisme aprovat pel Govern, amb tres eixos clau: actuació contra els establiments que no han operat en els últims tres anys, millora de la qualitat dels locals i comprovació de les declaracions responsables d’inici d’activitat.

Es tracta, en paraules de Rodríguez, d’un pla “ambiciós”, mitjançant el qual s’espera executar més de 3.000 inspeccions en tota l’illa per a “controlar tant l’oferta il·legal com les irregularitats que puguin produir-se en l’oferta reglada” i “continuar acorralant a qui fa les coses fora del circuit legal”.

Per a això, gràcies als fons obtinguts del cobrament de l’ecotaxa, el Departament insular de Turisme compta amb millores humanes i tècniques, com la reorganització de tots els seus treballadors en La Misericòrdia i més eines, com un centre de trucades per a queixes i demandes ciutadanes, a més de més inspectors.

En la campanya d’enguany, el Consell espera que el 75% de les seves inspeccions siguin sobre l’oferta il·legal, entesa com a tal aquella que no té cap llicència per a realitzar l’activitat turística en el sector que sigui, mentre que aproximadament un 20% respondran a denúncies, reclamacions i comprovació d’irregularitats en l’oferta legal. Amb tot això, ha assenyalat el conseller, es complirà el nou decret autonòmic de turisme i es duran a terme accions “que des de 2017 no s’han posat en marxa i no han permès detectar tot aquest tipus d’irregularitats”, amb l’objectiu de “millorar la convivència dins de l’illa” i “garantir la seguretat jurídica”.

Notícies relacionades >

15/05/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT