Calendari de les eleccions generals del 29 de novembre
La campanya electoral començarà dia 13 de novembre
Defensa que els terrenys tenen aprofitament urbanístic, en contra del que recull la sentència
L’Ajuntament de Sant Lluís portarà l’empresa Orfila SL als jutjats. Denuncia que s’està enriquint indegudament a costa seva. Concretament, xifra aquest enriquiment indegut en quasi 4 milions d’euros.
Una sentència de l’any 2005 obliga l’Ajuntament a pagar una indemnització de més de 9 milions per haver incomplert un conveni subscrit l’any 1997 amb l’empresa Orfila SL. Aquest conveni facilitava el desenvolupament urbanístic d’uns terrenys urbans a Son Ganxo de 30.000 metres quadrats. L’Ajuntament no va desenvolupar el conveni, i l’any 2003 l’aprovació del Pla Territorial Insular (PTI) va desqualificar els terrenys i els va convertir en zona verda o espai lliure d’ús públic sense aprofitament urbanístic.
Aquesta decisió va fer que l’empresa promotora denunciés i condemnessin el consistori. Ara, l’equip de govern municipal, defensa que aquells terrenys tenen un aprofitament urbanístic i no pas nul, com constata la sentència. Això sí, amb un valor inferior al previst inicialment. Amb aquest criteri, l’ajuntament ha encarregat una taxació del valor econòmic dels terrenys. El resultat son aquest 4 milions d’euros que el consistori considera enriquiment injust per part d’Orfila SL a costa de l’Ajuntament de Sant Lluís.
Ara l’equip de govern vol que el plenari avali la propostar d’acudir als jutjats per reclamar els diners.
El 88,7 per cent de l’endeutament total de l’Ajuntament de Sant Lluís a dia 1 de gener de 2020 correspon al pagament de la sentència d’Orfila SL.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La campanya electoral començarà dia 13 de novembre
L’organització suspèn la competició arran de l’accident mortal i cancel·la tots els trams cronometrats pendents
Escorcollen almenys dos domicilis de Platja d'en Bossa en el marc d'una operació que es troba sota secret de sumari