Logo IB3N
X

Santa Eulària mostra com es cultivava antigament el cereal a Eivissa

Aquest cap de setmana se celebren les jornades "De l'era al paller" a la finca de Can Malacosta

13/06/2026

Santa Eulària mostra com es cultivava antigament el cereal a Eivissa

18

L’Ajuntament de Santa Eulària ha organitzat una iniciativa per recuperar i preservar les feines tradicionals de la collita del cereal amb dues jornades dedicades a aquest cultiu.

Són les jornades ‘De l’era al paller’ que tenen lloc a la finca de Can Malacosta. Es tracta d’una activitat per a vesins i visitants per mostrar-los de primera mà com es feia antigament tot el procés de collita del cereal des de la sega fins a la construcció del paller, segons explica el coordinador de les jornades Vicent Marí, Palermet.

Les demostracions es fan amb eines, tècniques i sistemes que s’utilitzaven tradicionalment al camp d’Eivissa. Sistemes molt més lents.

L’objectiu és clar: preservar aquest coneixement que forma part del patrimoni etnològic de l’illa i acostar-lo a les noves generacions. Santa Eulària ha organitzat una iniciativa per recuperar i preservar les feines tradicionals de la collita del cereal amb dues jornades dedicades a aquest cultiu.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT