Un retard en els visats suspèn l’arribada dels infants sahrauís de Vacances en Pau
L'Associació d'Amics del Poble Sahrauí informa que s'han cancel·lat els vols a les Balears previstos per aquest dimecres sense que hi hagi cap nova data confirmada
02/07/2025
Imatge d'arxiu dels infants que varen venir el 2024.
Els infants que havien de venir a passar l’estiu a les Illes, en el marc del programa Vacances en Pau, de moment no ho podran fer. Segons ha informat l’Associació d’Amics del Poble Sahrauí de les Balears, la raó es deu a un retard en l’emissió dels visats de tots els infants de les diferents comunitats autònomes. Per aquest motiu, s’han cancel·lat els vols previstos per a aquest dimecres, quan havien d’arribar els infants. El viatge, però, roman ajornat, sense que, segons assenyala l’associació, hi hagi cap nova data confirmada per ara. Igualment, s’ha anul·lat la festa de benvinguda prevista per aquest dissabte a Binissalem, tot i que, segons destaquen, es fa feina perquè es pugui dur a terme el pròxim dissabte 12 de juliol.
Aquest dimecres s’esperava l’arribada de 41 infants sahrauís, procedents del camp de refugiats de Tindouf, a Argèlia, dins el programa Vacances en Pau. Així, els nins no pateixen les temperatures de la regió durant l’estiu mentre conviuen sota l’empara de les famílies acollidores. La destinació de 31 d’ells era Mallorca, la de 6, Menorca i la de 4, les Pitiüses. A més, com tots els anys, anaven a passar per revisions mèdiques.
Aquest 2025, el programa Vacances en Pau compleix 38 anys a les Balears i 47 a Espanya.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"