Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Més ansietat i alteracions de comportament, són algunes de les conseqüències de les noves restriccions
Des de fa 48 hores, els usuaris de residències sociosanitàries tornen a estar confinats. En el cas de les persones amb discapacitat intel·lectual, la situació és especialment difícil.
El centre son Tugores de Palma ha obert les portes a IB3 Notícies per mostrar com s’han adaptat a aquesta nova realitat. Des de dimarts, estan prohibides les sortides a l’exterior de tots els seus residents. Una mesura necessària per evitar contagis, però que comença a passar factura en el dia a dia d’aquest centre.
Segons la seva cap, Maria Montserrat Ramon, ja s’han detectat “alteracions del comportament i més ansietat”. A més, les visites també s’han restringit a un màxim d’una hora, per dia i familiar. Una distància física que els treballadors intenten suplir amb afecte. Mentrestant, les famílies s’adapten amb resignació a les noves normes.
Al centre Son Tugores coneixen de prop les conseqüències de la pandèmia. El passat mes de març, 17 de les 43 persones que atenen patiren la Covid-19, algun d’ells amb símptomes greus. També es contagiaren 11 treballadors.
Famílies i professionals segueixen amb preocupació l’evolució de les dades de contagi. De moment, però, les xifres són optimistes: a hores d’ara, a les residències per a persones amb discapacitat de Mallorca hi ha només un professional positiu i 5 treballadors aïllats.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles