La companyia reconeix que els mesuradors d'emissions no van funcionar durant el 2016 però nega que es superessin els límits
Segon expedient contra Endesa en els darrers dos anys, per efectes contaminants a Maó. La Comissió Balear de Medi Ambient d’avui dijous ha obert un expedient a la central tèrmica de Maó per emetre més gasos contaminants a l’atmosfera dels permesos.
L’organisme ha constatat que els mesuradors que controlen aquests nivells van estar sense funcionar bona part del 2016, i ara l’elèctrica s’enfronta a una multa d’entre 20.000 i 200.000 euros.
Fa dos anys ja va estar a punt de ser sancionada després de detectar abocaments d’aigua per refrigerar les turbines, però la irregularitat va prescriure. La companyia diu que no es van superar els límits permesos i el GOB creu que és urgent reduir l’activitat de la central, i la solució depèn de Madrid.
Sortosament, nou de cada deu casos són desaparicions voluntàries i es resolen en uns dies