Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El misser li ha recomanat no fer-ho, després que el Tribunal ha negat la petició de les defenses perquè s'alteràs l'ordre de les declaracions
Bartomeu Cursach, aquest dilluns, al començament del judidi. Foto: Europa Press
87Bartomeu Cursach ha rebutjat declarar aquest dilluns al judici que se celebra a la Secció Primera de l’Audiència Provincial per l’anomenat cas Cursach, en el qual s’asseu al banc dels acusats com a presumpte beneficiari d’una trama de corrupció policial a favor de les discoteques de la seva propietat. El principal encausat s’ha acollit a aquest dret, després que el Tribunal ha negat una petició en bloc dels advocats de la defensa que s’alteràs l’ordre de les proves, perquè declarassin primer els testimonis i després els investigats.
L’advocat Gaspar Oliver, que representa dos policies locals, Gabriel Mayol i José Mayans, ha estat el primer a emetre la petició i l’ha justificada perquè els seus representats no saben, diu, de què se’ls acusa. Tot seguit, l’advocat de Cursach, Enrique Molina, ha subratllat que ha recomanat al seu representat que no declari “fins a saber de què va el judici”.
El Ministeri Fiscal, en canvi, ha considerat que no és procedent alterar l’ordre que ve marcat al calendari. D’aquesta manera, el fiscal Juan Carrau ha asseverat: “La llei és la llei, és la que és. Creiem que aquest canvi no és pertinent per la justificació. No hi ha cap supòsit que justifiqui el canvi d’ordre de prova”.
Per aquesta causa, Cursach s’enfrontava en un començament a vuit anys i mig de presó, però després de la modificació de l’escrit del Ministeri Fiscal, va veure rebaixada la sol·licitud de pena a un any i mig. La Fiscalia li atribueix delictes de pertinença a organització criminal i prevaricació, però retira els càrrecs de suborn i accions.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor