Troben el cos sense vida d’Angelita Silva De Souza
Així ho determinen les anàlisis fetes amb una mostra d'ADN

En el moment en què se sap que hi ha aliments en mal estat al mercat, la responsabilitat recau en els operadors
Imatge d'arxiu. / SHUTTERSTOCK
50El nombre d’alertes alimentàries activades a les Illes Balears ha crescut prop d’un 140% en només 8 anys. El servei de seguretat alimentària de la Conselleria de Salut, el 2015, en va gestionar 58, mentre que l’any passat en tramità un total de 139. La tècnica que gestiona la xarxa d’alerta, Sílvia Colom Reus, assegura que l’increment no es deu al fet que els aliments estiguin en més mal estat. Ho atribueix a un major control: “Es fan més controls i es detecten més problemes”.
Però aquesta no és l’única font per recopilar les denúncies. D’una banda, nodreixen la seva base de dades amb la informació que els fan arribar els consumidors o els mateixos fabricants. I, per l’altra, amb les alertes que es publiquen al Sistema Coordinat d’Intercanvi d’Informació de l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició i a altres portals d’abast mundial. I en el moment en què se sap que hi ha aliments en mal estat al mercat, la responsabilitat, diu Colom, recau en els operadors. “Nosaltres des d’aquí el que feim és que supervisam la gestió de la retirada del producte”, explica Colom.
La tècnica del servei de seguretat alimentària recorda que s’ha de diferenciar les alertes per aliments nocius de les d’aliments no aptes. Aquesta, precisament, és la darrera alerta que va botar i que afectava tres aliments adobats que hi havia al mercat, els quals no suposaven un risc per a la salut del consumidor.
Així ho determinen les anàlisis fetes amb una mostra d'ADN
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases