Logo IB3N
X

El Govern veneçolà ha elevat a 920 les víctimes mortals del doble terratrèmol, cinc d’elles, espanyoles

59 ciutadans han estat repatriats amb l'avió que ha traslladat militars de l'UME i efectius d'emergència, mentre continuen les tasques de rescat entre els enderrocs

26/06/2026 [Actualitzat: 29/06/2026]

El Govern veneçolà ha elevat a 920 les víctimes mortals del doble terratrèmol, cinc d’elles, espanyoles

94

El Ministeri d’Exteriors ha elevat a cinc el nombre d’espanyols morts en els dos terratrèmols que han sacsejat Veneçuela. Així mateix, 59 ciutadans han estat repatriats amb l’avió que ha traslladat militars de la Unitat Militar d’Emergències (UME) i efectius d’emergència per ajudar en les tasques de salvament.

Més de 24 hores després que dos terratrèmols sacsegessin Veneçuela, els equips de rescat i els voluntaris continuen treballant a contrarellotge per trobar persones que continuen sota els enderrocs.

Mentrestant, el Govern veneçolà ha elevat a gairebé 920 les víctimes mortals i a prop de 3.000 els ferits. A més, hi ha quasi 120 persones desaparegudes i almenys 14 que encara cerquen davall les runes.

La comunitat internacional ha respost a la catàstrofe mostrant la seva solidaritat. Més d’una desena de països hi han enviat equips de rescat. També n’hi ha que han col·laborat amb l’enviament d’ajuda humanitària.

En el cas d’Espanya, ja ha aterrat a Veneçuela l’avió amb militars de l’UME i efectius d’emergència. A més, l’executiu central ha anunciat l’enviament d’un milió d’euros d’ajuda d’emergència destinat a atendre les necessitats més immediates.

L’ONU estima que gairebé set milions de persones s’han vist afectades pels terratrèmols i els seus efectes devastadors. El govern veneçolà continua reclamant més maquinària pesant i personal especialitzat per localitzar les persones desaparegudes.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT