Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els dos auxiliars estan de baixa des de dia 3 de juliol i la situació pot allargar-se setmanes
L’Institut de Medicina Legal de Palma no fa autòpsies des del passat dia 3 de juliol. Els dos auxiliars que s’encarreguen de traslladar els cossos fins la sala d’autòpsies, i que també envien les mostres als laboratoris, estan de baixa i no s’han substituït. Tot i que el Ministeri de Justícia en treurà les contractacions mitjançant un procediment d’urgència, aquestes no estarien adjudicades fins d’aquí a unes setmanes.
Això provoca que les famílies hagin d’esperar dies per poder recuperar els cossos dels seus éssers estimats i poder-los enterrar o incinerar. “Els tenen a geleres”, diu un d’ells, que du dies esperant l’autòpsia i que qualifica la situació d’“indigna”. Sindicats com CCOO i el CSIF han criticat també la situació.
A banda de la manca de personal, l’Institut de Medicina Legal pateix altres deficiències. L’aire condicionat de la sala d’autòpsies no funciona i les doctores hi han de treballar amb 27º C amb els equips de protecció posats. Tampoc no hi ha climatització ni ventilació a la sala on treballen amb els cossos que presenten un estat més avançat de descomposició. Els sindicats també es queixen que no s’ha rebut el material per fer les proves de coronavirus als cadàvers.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
L'home, de 34 anys i nacionalitat colombiana, va rebre l'alta hospitalària diumenge passat