El jutjat contenciós administratiu número 2 de Palma resol a favor d’una promotora alemanya que va demandar l’Ajuntament d’Andratx per no contestar a les peticions de llicències d’obra i abusar del silenci administratiu.
La sentència insta el consistori a dictar la resolució pertinent als expedients que tenen entrada a l’ajuntament. El consistori assegura que no va contestar perquè no pot atorgar llicències d’obra en tenir suspesa judicialment la primera reparcel·lació econòmica de la Mola. L’equip municipal té 15 dies per recòrrer la decisió del tribunal.
La promotora Chillout Balears que vol aixecar un habitatge unifamiliar amb piscina al carrer del Pi de la urbanització de la Mola, al Port d’Andratx, ha aconseguit que el jutjat contenciós administratiu número 2 de Palma dictàs una sentència en contra de l’ajuntament d’Andratx per la desestimació per silenci administratiu de la sol·licitud de llicència d’obra major.
S’estima en part el recurs presentat per la part recurrent i obliga al consistori a pronunciar-se, bé positivament o bé per desestimar el projecte presentat.
El responsable d’Urbanisme assegura que voldrien concedir llicències d’obra per desencallar la situació, però la llei exigeix que sense tenir els serveis consolidats no es poden atorgar els permisos per a noves construccions.
Els 500 veïnats que ja viuen a la Mola ara han format una junta de compensació per poder fer la nova reparcel·lació apta per la construcció. Un fet, però, que tampoc no es podrà dur a terme fins que no estiguin aprovades les noves normes subsidiàries.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros