Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

La condemna a Ali Kouch és la primera vegada a les Illes que imposa la pena màxima que preveu el Codi Penal
La presidenta magistrada del Tribunal del Jurat ha imposat per primera vegada a les Illes presó permanent revisable per a Ali Kouch. L’home que va assassinar la seva dona embarassada i el seu fill de 7 anys a sa Pobla l’any 2021.
L’acusació particular ho volia guanyar tot: demanar el màxim de pena per l’assassinat de Warda i que la presó permanent revisable s’aplicàs per l’assassinat de Mohamed, de 7 anys. I això és el que imposa finalment la magistrada.
La sentència desglossada recull que s’imposa a Ali Kouch 25 anys de presó per matar na Warda, la seva dona embarassada; la presó permanent revisable per assassinar el seu fill de set anys, Mohamed; i 6 mesos de presó per maltractament habitual. També, una indemnització de gairebé 800.000 euros per a la família. És, fil per randa, el que sol·licitava l’acusació particular, els advocats de la qual s’hi mostren satisfets.
Satisfets i contents es mostren els membres de l’acusació particular també que, tot i preveure l’atenuant de confessió, no afecti la condemna de presó. Una sentència que, segons l’advocat Pablo Juanico, “reforça els criteris d’aplicació de la pena de presó permanent revisable”, que només es pot demanar en uns pocs supòsits.
Per la seva banda, el ministeri fiscal, com els advocats de la família de Warda com el jurat i la magistrada coincideixen que el nin de 7 anys, el fill, no esperaria un atac de son pare, que havia de vetlar per ell i protegir-lo, i que hi va haver una desproporció de forces. A la sentència, la magistrada diu que la conducta de Kouch es defineix per si mateixa i resulta mereixedora d’un contundent retret penal, com és la presó permanent revisable. La família de Warda ha partit de l’illa amb una mica més de pau després de 4 anys molt complicats.
La fiscalia i l’advocacia de Kouch s’han mostrat contràries a fer declaracions fins que no finalitzin la lectura de la sentència, tot i que el ministeri fiscal ha mostrat la seva satisfacció amb el resultat. Val a dir que la sentència no és ferma, i es pot presentar recurs d’apel·lació davant la sala civil i penal del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases
La Guàrdia Civil investiga l'atac a set autobusos, d'una de les empreses concessionàries, que han patit danys amb diversos vidres romputs