Topa contra diversos cotxes i intenta agredir una conductora a Sant Lluís
S'investiguen les causes de l'accident

L'EFM ha començat a construir un taller de recuperació de material per descontaminar l'equipament de protecció, davant l'escassetat de mascaretes i bates
L’Empresa Funerària Municipal de Palma (EFM) assegura que ja està saturada. A les defuncions habituals, de les quals n’han patit un repunt, se’ls han afegit els casos de coronavirus, que han de tractar amb mesures especials de protecció. A aquesta situació se suma que els cementeris estan tancats, ja no se celebren velatoris i, a més, molta gent no s’ha pogut acomiadar dels seus éssers estimats abans de morir.
Per pal·liar-ho, l’EFM de Palma ha recorregut a la creativitat. Des del dijous, un tècnic audiovisual s’encarrega de filmar, a petició de les famílies, els sepelis. Amb les imatges en fa un petit vídeo de cinc minuts i l’envia per correu electrònic perquè els familiars puguin veure com va ser el comiat i l’enterrament del seu ésser estimat.
A més, aquesta setmana han realitzat el primer responsori en ‘streaming’ al tanatori del Bon Sosec i preveuen que la setmana vinent en facin més, atès que els finats amb familiars a la península o a l’estranger no poden viatjar a l’illa.
Una altra de les mesures innovadores ha estat la creació d’un telèfon d’ajuda al dol, atès per un grup de psicòlogues clíniques. El número 619 74 75 07 començarà a funcionar a partir de dilluns per atendre les persones que necessitin ajuda per gestionar la mort d’un conegut o bé que no s’hagin pogut acomiadar de la persona difunta.
L’EFM de Palma també ha de fer front a l’escassetat de material. Els queden poques mascaretes i passen pena de quedar sense en breu. Per això, han començat a construir artesanalment un de recuperació de material per descontaminar l’equipament de protecció que ja han fet servir.
Entre les mesures per fer front al coronavirus, la funerària pública palmesana ha posat vigilants de seguretat a les portes del tanatoris, ha tancat les sales de vetlla petita i ha restringit l’aforament dels actes de comiat, una versió resumida dels velatoris limitada a 15 minuts als quals només poden assistir-hi de 10 a 15 persones, segons el cementeri, i sempre amb el fèretre tancat.
S'investiguen les causes de l'accident
En arribar els sanitaris d'emergències, han trobat el presumpte agressor ferit per arma de foc i l'han traslladat en estat greu a l'Hospital de Son Espases
La demanda cada vegada és més gran entre els restaurants i ara també entre particulars per les seves propietats saludables