Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
El denunciant, escolà de l'església de La nostra Senyora del Rosari l'any 96, ha prestat declaració per orde del Vaticà davant un investigador i un notari de l'Arxidiòcesi de València
Imatge d'arxiu.
100L’home d’Eivissa que ha denunciat que en la seva infantesa, quan tenia deu anys, va ser objecte d’abusos sexuals per part d’un sacerdot de l’illa ha demanat a l’Arquebisbat de València la seva “expulsió directa” de l’Església catòlica.
El denunciant, Sergio Lleó, ha prestat declaració per orde del Vaticà davant un investigador i un notari de l’Arxidiòcesi de València després de fer públics aquests presumptes abusos en xarxes socials.
En l’entrevista, que es va estendre durant dues hores, Lleó va aportar noms d’altres presumptes víctimes, que també seran cridades a declarar, li van assegurar tots dos representants de l’Arxidiòcesi de València.
Precisament, un segon denunciant resident a Mallorca ha acusat també públicament al mateix sacerdot d’abusos sexuals quan tenia 10 anys.
En el primer cas, els abusos haurien ocorregut en 1996 quan Lleó era escolà de l’església de La nostra Senyora del Rosari d’Eivissa. D’acord amb la seva versió, el capellà va posar la seva mà en el seu penis tres vegades, si bé ell va rebutjar tal actitud i va escapar del lloc.
El segon acusador, un home de 37 anys, assegura que els abusos van ocórrer els anys 1993 i 1994 quan el denunciat era rector de l’església de Sant Pau de Ca n’Escandell, en el municipi de Vila. En les dues ocasions el sacerdot li va fer “tocaments íntims”.
Lleó espera que les altres presumptes víctimes que “no han donat la cara” prestin també declaració: “no han donat la cara a la premsa, però igual a l’Església, de manera íntima, s’aconsegueix alguna cosa”, ha dit.
També ha assegurat que els sacerdots que li han entrevistat li han “inspirat confiança” i que tot apunta al fet que “volen investigar”, a diferència d’altres membres de l’Església amb els quals havia denunciat aquests fets i “sempre” li van tractar “de mentider i de boig”.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre