Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Avui se celebra el Dia Mundial d'Internet, una eina que ha transformat la societat i que va néixer als anys 60
Tenir internet a l’abast ens ha canviat la vida. Ens obre les portes de gairebé tot el món i fa que tenguem qualsevol tipus d’informació de manera immediata.
Tot i que, per a alguns, la vida sense internet tenia o tendria certs avantatges. Ara ja estam més que avesats a una eina que, per a molts, s’ha convertit en imprescindible. I no només en l’àmbit personal. També en el professional, i sigui quina sigui la professió. Però Internet també ha creat nous perills que fan que hàgim d’estar vigilants.
Amb l’evolució d’Internet ha aparegut nous conceptes abans inexistents. Ciberassetjament, fake new, ciberestafa, cibercrim o sextorsió són només alguns exemples. És la cara B d’una eina en constant transformació i que, lluny del que es pensa, no va tenir un origen militar. Llorenç Valverde, professor emèrit de la Universitat de les Illes Balears i doctor en Informàtica situa els inicis d’internet en la segona meitat dels anys 60 quan l’informàtic Bob Taylor plantejà un sistema que permetés compartir recursos des de qualsevol lloc. Una idea que va tenir un pressupost inicial, en aquell moment, d’un milió de dòlars. “El que ells volien fer era un sistema per comunicar ordinadors i, al final, el que han aconseguit és un sistema per comunicar persones. És un dels grans valors que ha tengut i que continua tenint Internet”, ha dit Valverde.
De llavors ençà, han nascut aplicacions vàries gràcies a Internet. Predir-ne el futur és, diu Valverde, complicat. El que està clar, afegeix, és que la Intel·ligència Artificial, protagonista enguany del Dia Mundial d’Internet, “tendrà molt a dir a l’hora de marca el futur d’Internet”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera