Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
L'obra del cineasta Miguel Eek, que es projectarà anit a Cineciutat, cerca fer "un viatge emocional" amb els treballadors de sales de cinema
Eek ja va dirigir el 2020 el documental 'Últims dies' sobre la història i la lluita per sobreviure del ‘CineCiutat’
318“Me’n recordo que hi havia molts de veïnats que venien i demanaven: Com així tancau? I a mi em feia molta ràbia i els contestava: Perdonau, quant de temps fa que no veniu al cine? I em responien: Vint-i-dos anys. Idò per això hem tancat, perquè heu deixat de venir. Això és el cine, una il·lusió”, explica un dels testimonis del documental ‘Pantalles buides’ del qual se’n fa avui preestrena a Cineciutat, en el marc del festival Majordocs. El director de l’obra és Miguel Eek (productora El Obrador), que també ho és del certamen audiovisual que es posa en marxa dimarts que ve i enguany compleix la seva quarta edició; el testimoni és un antic responsable de sala que ha viscut com tants altres la pèrdua de força d’unes sales de projeccions que malgrat tot encara sobreviuen amb exemples lloables d’activisme i lluita, com el de les instal·lacions de s’Escorxador.
“Arran justament del projecte de Cineciutat [recuperació pel públic de les antigues sales Renoir gràcies a l’associació popular], em rosegava el cuc de parlar del cinema a través de la gent que hi treballa, fent un viatge emocional amb ells per intentar esbrinar per què continuam anant al cine i per què no… No és fàcil donar resposta a cap de les dues preguntes… El cinema és un espai màgic on cada vegada que hi vas en surts transformat i travessat per una història però també és veritat que hi ha una vessa que ens costa vèncer a l’hora de fer la passa i sortir de casa per anar a la sala”, ha explica Eek en una entrevista al programa Al Dia d’IB3 Ràdio.
A Mallorca, hi arribà a haver 115 sales de cinema. Avui només queden vuit multicinemes, concentrats majoritàriament a Palma.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran