Sanitat Exterior no ha detectat cap cas positiu de covid-19 en les proves realitzades a 188 passatgers internacionals que han passat controls secundaris en els ports i aeroports de les illes la setmana passada, entre el 6 i l’11 d’abril.
Els controls secundaris de mesures covid a passatgers internacionals es realitzen si es detecta alguna incidència en la doble verificació del control primari que implica presentar el codi QR i mostrar la documentació d’una PCR negativa, ha recordat la Delegació del Govern a Balears.
En el cas dels aeroports, en el de Son Sant Joan s’han realitzat la setmana passada 421 controls secundaris a passatgers, dels quals han estat sotmesos a proves de detecció de la covid a 180, amb cap positiu.
En l’aeroport d’Eivissa hi ha hagut 45 controls secundaris, amb 7 proves de detecció de covid sense cap cas positiu, i en l’aeroport de Menorca no hi ha hagut cap control secundari després del primer filtre de doble verificació.
Quant als ports, del 6 a l’11 d’abril ha arribat un ferri a Alcúdia i un altre a Ciutadella, procedents de l’estranger. S’han realitzat un total de 314 controls primaris a passatgers (311 a Alcúdia i 3 a Ciutadella). A Alcúdia, es va practicar prova de detecció a un dels passatgers, sense incidències.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil