Els guardonats dels premis Ciutat de Palma
S'han entregat al teatre Principal en una gala retransmesa en directe al YouTube d'IB3
Menorca és la més diversa quant a nombre d'hàbitats diferents
S’ha conclòs la cartografia dels hàbitats vegetals terrestres de les Illes Balears, s’han analitzat aproximadament 245.000 hectàrees. La cartografia és la foto d’aquests hàbitats. És una eina bàsica per elaborar plans territorials o d’ús i gestió. Una revisió del territori molt més detallada que la darrera versió del 2005.
2 anys i 17 especialistes s’han necessitat per elaborar la nova cartografia d’hàbitats vegetals. Han estudiat les imatges aèries de 245.000 hectàrees per analitzar-ne i descriure’n els hàbitats, com sistemes dunars, l’alzinar, el matollar o la garriga… En total, n’hi ha 45 de diferents a les Balears.
Primer, la cartografia s’ha confeccionat mitjançant fotointerpretació a l’ordinador. A cada àrea delimitada s’ha assignat un contingut i s’ha associat un percentatge de cobertura per cada un d’ells, però s’ha reforçat la qualitat de la informació verificant in situ l’assignació de més del 40% del territori cartografiat.
Per illes, Menorca és la més diversa quant a nombre d’hàbitats diferents. Eivissa no en té tants, però estan en molt bon estat. La cartografia dels hàbitats vegetals de les Balears aviat estarà disponible al visor IDEIB.
S'han entregat al teatre Principal en una gala retransmesa en directe al YouTube d'IB3
Assegura que l'ocupació es va produir, sospitosament, després de reclamar-li un deute de 240.000 euros
Considerat el gran impulsor de la música a l'illa en aquest segle, va finar fa una setmana a causa d'una malaltia greu i inesperada
En aquest temps ha aconseguit ampliar el nombre de persones que en formen part i atraure a la banda músics cada vegada més joves