Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

Els petits productors asseguren que la regulació de l'etiquetatge els perjudica
No es fàcil fer mel ecològica a les Balears. El tamany i la distribució de les finques fa que sigui pràcticament impossible ajustar-se al que marca la normativa europea. Això és, que en un radi de 3 quilòmetres des d’on les abelles fan la mel tot sigui vegetació natural o bé cultiu ecològic.
Alguns productors de mel amb pràctiques ecològiques – els que no empren insecticides i altres productes fitosanitaris- cerquen que es distingueixi el seu producte tot i no complir la normativa al 100%. “Podem complir amb tots els altres requisits, requisits de maneig ecològic amb una filosofia que respecta el benestar de l’animal, que evita els residus químics tant en la mel com dins la pròpia casera”, explica Juanma Vergara, biòleg especialista en flora i un dels impulsors de la cerca d’una certificació de mel ecològica a les Balears així com la de denominació d’origen. A les Balears només hi ha un productor que pot complir amb el requisits marcats per la Unió Europea per tenir el certificat de producció ecològica.
“L’etiquetatge a Espanya està regulat de tal manera que els grans productors tenen avantatge, que els envassadors tenen avantatge davant els petits productors” argumenta Gori Lladó, apicultor, a l’hora de descriure les dificultats amb què es troben els productors de mel i la realitat del mercat que envolta els consumidors. “Si el consumidor mira un poquet té possibilitats de trobar mel de gran qualitat; si va a les grans superfícies i compra mel a molt baix preu, ja pot pensar que d’Espanya no serà…”, afegeix Lladó.
El biòleg Juanma Vergara i l’apicultor Gori Lladó amb parlat de producció de mel ecològica a l’informatiu vespre d’IB3 Ràdio. Escolta l’entrevista completa a Juanma Vergara i Gori Lladó
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys