Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

La nova llei entra en vigor aquest pròxim curs 2022-23
Dilluns 12 de setembre és el dia que els al·lots de les Balears començaran l’escola. D’aquí a dues setmanes, però, mestres i professors ja s’hi hauran d’incorporar per preparar el retorn. Aquest proper curs s’aplicarà la LOMLOE, la nova llei d’educació. I els docents denuncien, entre altres qüestions, la manca de temps per dur a terme aquests canvis.
Incertesa entre els mestres per l’entrada en funcionament de la LOMLOE. Si feim cas del que ens han explicat els sindicats majoritaris a la pública i la concertada, USO i L’STEI.
“Bàsicament és un tema d’incertesa i inseguretat”, critica el portaveu d’STEI Ensenyament Públic. Per la seva banda, el secretari general d’Ensenyament del sindicat USO, Ismael Alonso, afirma que “ningú ens ha dit com es té que aplicar” la nova norma.
Poc temps per preparar una llei que implica un canvi de paradigma i que concedeix més autonomia als centres. Els sindicats critiquen que hi ha poca comunicació amb els responsables polítics, certa improvisació i dubtes en la seva aplicació en aspectes nous com l’agrupació de les matèries en àmbits, o la desaparició dels estàndards d’aprenentatge avaluables.
Els mestres també critiquen el cansament acumulat i la inexistència de vacances. “Els companys estan cansats i resignats a què hauran d’aplicar una cosa que a dia d’avui desconeixen com aplicar-ho amb condicions. Una altra cosa és que hi fem pedaços”, critica Ismael Alonso.
Tot això, abans que comenci un curs que coincideix també amb l’entrada en vigor de la primera llei educativa de les Balears.
S’eliminen les qualificacions numèriques
Amb l’aplicació de la LOMLOE, just podran repetir curs dues vegades: una, a primària; i una altra, a secundària. La nova normativa també preveu que s’eliminin les qualificacions numèriques. És a dir, a partir d’ara els mestres no posaran una nota entre el zero i el 10, sinó que les qualificacions aniran de l’excel·lent a l’insuficient.
Així mateix, es posaran en marxa les anomenades situacions d’aprenenatge. Això vol dir integrar elements de diferents assignatures amb activitats complementàries. Per exemple, adoptar hàbits de vida saludable a Educació Física i també a l’assignatura de Coneixement del Medi.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia