El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Ambdós ajuntaments presentaran al·legacions contra el projecte per les males olors i el perill de contaminació que pot suposar
A la finca de Son Vanrell, a Sineu, l’avícola Son Perot ha projectat una macrogranja de gallines ponedores. Segons la memòria del projecte, s’hi criaran 750.000 animals i es construiran 10 naus agrícoles. L’explotació consumirà 60.000 tones d’aigua anuals. Però el que més preocupa són les males olors i els problemes de contaminació que pot suposar. De fet, a la finca s’hi tractaran no només els excrements de les gallines d’aquesta granja, sinó també fems procedent d’una explotació de Manacor.
El projecte ha generat molta preocupació per la proximitat a Sineu, Maria de la Salut i Llubí. De fet, els Ajuntaments de Maria de la Salut i Llubí ja han anunciat que hi presentaran al·legacions a contra. A més, també presentaran als plenaris una moció per mostrar el rebuig del municipi a la granja.
Segons la Conselleria de Territori, el projecte es troba en un fase molt inicial. Els promotors han d’obtenir l’Autorització Ambiental Integrada i superar també un Estudi d’Impacte ambiental. Una tramitació que es pot allargar entre 2 i 3 anys.
El projecte està en exposició pública fins el 18 d’agost perquè s’hi puguin presentar al·legacions. L’empresa avícola vol dur a Sineu l’activitat que fins ara desenvolupava en la granja de ses Cadenes, a Llucmajor, que els veïns duen anys denunciant per problemes d’olors i mosques.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades