El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La listèria prolifera en els aliments no cuinats, no pasteuritzats i que no han passat tractaments d'higienització
Fot: EP
127L’hospital de Son Espases ha confirmat la presència del bacteri de la listèria a un pacient ingressat des de principis d’aquesta setmana a una clínica privada de Palma. Es tractaria, segons refereixen diversos mitjans, d’un home que els darrers dies hauria rebut la visita de familiars de la península que podrien haver-li fet arribar menjar contaminat. A més, podria patir un càncer. És aquesta malaltia la que podria agreujar la gravetat del contagi per listèria. Els majors de 65 anys, les dones embarassades i les persones amb immunodeficiències són el grup de risc afirma Javier Arranz, coordinador del Grup de Malalties Infeccioses de les Illes Balears.
Les mostres s’han enviat al Centre Nacional de Microbiologia de Madrid que haurà de confirmar si es tracta o no de la mateixa soca que ha provocat el brot de listeriosi a Andalusia i ha deixat 214 persones infectades. La listèria és un bacteri que sobreviu perfectament a les condicions d’alta salinitat i a les baixes temperatures típiques de la gelera. Només s’acaba amb ell cuinant a temperatures superiors a 65 graus. El 90% de les infeccions es produeixen per via alimentària no hi ha transmissió persona a persona. Les persones sanes infectades només tenen símptomes d’una gastroenteritis.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle