Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Els treballadors han d'atendre un centre sobrecarregat amb un 20% manco de plantilla: 75 vacants que ningú no vol cobrir
Els treballadors de presons de les Balears tornaran a mobilitzar-se si no es milloren les seves condicions laborals i econòmiques. No descarten, fins i tot, convocar una vaga indefinida si el Ministeri de l’Interior no passa de les “bones paraules” als “fets”. Així ho a explicat David Rodríguez, representant d’UGT, a una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
Rodríguez ha detallat la situació i els greuges que pateixen els treballadors de les presons de les Balears respecte d’altres companys de l’Estat. Per començar, la compensació per destinació és de només 70 euros a les Illes, (mentre que a Catalunya, Ceuta o Melilla és de 500 euros). Segons el sindicalista, “amb el que cobren a altres indrets poden pagar-se un pis. Aquí, ni el rebut de l’aigua”. A tot això també se suma l’alta saturació de les presons de les Illes, especialment de Palma. A la capital balear hi ha ara 1.300 interns, -quan la seva capacitat és de mil- i tot això amb un 20% manco de plantilla. “Hi ha 75 vacants ara mateix que no es cobreixen perquè la gent no vol venir destinada aquí”, diu David Rodríguez, que afegeix: “hi ha casos de persones que han renunciat a la seva plaça, aconseguida per oposició, perquè havien de fer feina a les Balears”.
La falta de personal també compromet la seguretat de treballadors i interns. “Hi ha casos que un únic funcionari s’ha de fer càrrec de mòduls amb 120 o 130 persones”. A més, a Palma hi ha una altra problemàtica, segons Rodríguez: Arriben presos potencialment perillosos d’altres centres, per tenir-los aillats de la península. I més, es més complicat fer trasllats si hi h agressions: “Si a la península, un intern provoca un incident, a l’endemà ja pot ser traslladat a altra penitenciaria. Aquí aquest procés es perllonga tres o quatre mesos”.
Tot provoca que la presó de Palma sigui una de les més conflictives de l’Estat, tot i que la situació ha millorat al 2018. “Al 2017 un de quatre treballadors de Palma va patir una agressió: 62 en total. L’any passat la situació va millorar”, segons ha reconegut. Així i tot, consideren que els funcionaris de presó han de ser considerats com a “autoritats” (altra de les seves reinvidicacions) com ja passa amb policies, perquè així s’apliquen sancions i penes més elevades si pateixen atacs.
Torna a escoltar l’entrevista a David Rodríguez
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat