Una mitjana de 10 dones acudeixen a la unitat de sòl pelvià de Son Espases cada setmana a causa de les pèrdues involuntàries d’orina. Tenen necessitats urgents d’anar al bany o se’ls escapa l’orina quan fan un esforç físic, la qual cosa pot afectar la seva qualitat de vida.
La patologia que afecta fins el 35 per cent de les menors de 60 anys, i fins el 60 per cent de les dones grans. Les causes són múltiples i l’obesitat o el tabaquisme poden estar al darrere de la incontinència urinària. La prevenció dels factors de risc és fonamental per evitar-la. Ho saben bé en el centre de salut d’Alcúdia-Es Safrà, on cada setmana atenen fins a 7 casos.
La incontinència urinària postpart se soluciona espontàniament al cap d’uns mesos. Els casos persistents es recondueixen amb exercicis de reeducació de sòl pelvià o gimnàsia hipopressiva. Puntualment, també es pot tractar amb cirurgia.
Més de 250 centres educatius s'han sumat aquest divendres migdia a la iniciativa. Al vespre hi haurà una cantada popular simultània a places de tota l'illa
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa