Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

De moment, està indicada per a pacients en què els tractaments han fallat, fins i tot el trasplantament
L’Hospital de Son Espases ha rebut l’autorització del Ministeri de Sanitat per aplicar teràpies avançades CAR-T. És el nom d’un tractament complex que suposa un gran avanç per a malalties que fins ara eren incurables, com la leucèmia i el limfoma.
Amb aquest tractament, extreuen limfòcits del pacient (les cèl·lules més importants del sistema immunitari), les envien congelades a un laboratori d’Amsterdam per modificar-les i fer que ataquin les cèl·lules tumorals, i les tornen a infondre al pacient. Ara, Son Espases ha rebut el permís per fer també aquesta darrera infusió.
Així mateix, el Servei d’Hematologia de l’Hospital Son Espases està en condicions de fer tot el tractament i seguiment dels pacients, i evitar-los el desplaçament a la Península i les incomoditats que suposa per a ells i els seus familiars.
Tractament per a entre 20 i 25 persones l’any
Des del gener d’enguany, s’ha començat la primera fase del procediment amb quatre pacients. Calculen que podran tractar entre 20 i 25 persones l’any.
De moment, la teràpia està indicada per a pacients amb limfomes i leucèmies agudes limfoblàstiques refractàries, en què els tractaments han fallat, fins i tot el trasplantament. No obstant, es preveu que en els pròxims mesos se n’ampliïn les indicacions per a malalties com el limfoma de cèl·lules del mantell, el limfoma fol·licular i el mieloma múltiple.
En un futur no gaire llunyà, es preveu tractar tumors sòlids, com el càncer de mama o el glioblastoma, amb aquestes teràpies avançades, la qual cosa contribuirà a millorar la vida dels pacients.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys