Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Els hospitals no deixen de tenir pacients Covid, però a nivells molt baixos
Els professionals de Son Espases estan més tranquils. La situació relativa a la Covid és bona. Ara mateix, només tenen 9 persones ingressades pel virus, 4 de les quals a l’UCI.
Això els permet començar a recuperar el temps perdut pel que fa a operacions quirúrgiques. Només per a avui, n’hi ha previstes 65 de les que requereixen ingressar el pacient, quan la mitjana durant la pandèmia ha estat d’unes 15 diàries. És un ritme similar al d’abans de la pandèmia, el 2019, i pretenen, fins i tot, superar-lo per recuperar les operacions pendents d’aquests dos anys.
Tot això, però, cap prendre-ho amb cautela. Des de l’Hospital de Manacor, el coordinador Covid, Xavier Mesquida, adverteix que no arriben a quedar a zero pacients ingressats pel virus, com ha passat després d’algunes de les onades anteriors. És a dir, que remet el nombre de casos, però continua havent-hi llits ocupats, amb tot el que suposa.
El director general de l’IB-Salut demana prudència i explica que mantenen alguns dobles circuits i també totes les precaucions als centres sanitaris.
Salut continua actualitzant dades de morts per Covid del passat mes de gener. Ja en són 131. Va ser el tercer més amb més mortaldat de tota la pandèmia.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida