Incendi a una casa de Porto Cristo amb una dona i una nina afectades
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
Actualment, dos pacients d'Eivissa i un de Mallorca són a l'espera de rebre aquest tractament
L’Hospital de Son Espases ha estrenat una tècnica innovadora, la teràpia CAR-T, de manera íntegra, per tractar pacients amb limfomes i amb leucèmies agudes limfoblàstiques. Actualment, l’hospital de referència tracta el segon pacient a les Balears. Ens referim a una tècnica nova que consisteix en l’extracció dels limfòcits del pacient, que es modifiquen genèticament en el laboratori, i després se li infonen novament perquè ataquin les cèl·lules canceroses.
Fins fa poc, els pacients illencs s’havien de desplaçar a l’Hospital Clínic de Barcelona per rebre almanco una part d’aquest tractament, i ara ja el poden fer tot a les Balears. El pròxim repte, reconeix la cap del Servei d’Hematologia de Son Espases, Antònia Sampol, és aconseguir la certificació de CAT-T com a centre productor, una acreditació que ha d’atorgar l’Agència Espanyola de Medicament i Productes Sanitaris (AEMS). A hores d’ara, la modificació genètica la fan dues empreses, una als Estats Units i una altra a França.
Aquest tractament s’utilitza en pacients amb limfomes i leucèmies agudes, en què tots els tractaments han fallat, fins i tot el trasplantament. La previsió és que els pròxims mesos se n’ampliïn les indicacions, com el mieloma múltiple. La teràpia CAR-T, a més, té menys efectes secundaris que, per exemple, la quimioteràpia, perquè és un tractament dirigit.
Actualment, dos pacients d’Eivissa i un de Mallorca són a l’espera de rebre aquest tractament. Des de l’aprovació d’aquesta teràpia avançada, 27 pacients de les Illes s’han tractat a la Península.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
Acaba de guanyar el tercer campionat del món de morfologia canina a Bolonya
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals