Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
L'hospital de Palma es convertirà en el centre de referència de les Illes per a aquesta prestació
Son Llàtzer serà el centre de referència d’aquesta tècnica a tot Balears. ‘Dinamarca, que és el país que més preservació de teixit ovàric fa, en fa uns 18-20 tractaments per milió d’habitants. Nosaltres pensam que podríem fer-ne uns 10 tractaments a l’any“, afirma el doctor Martí Mascaró, cap de la Unitat de Reproducció de l’hospital.
El Servei de Salut ofereix, des de fa anys, la possibilitat de preservar els òvuls a les dones malaltes de càncer. Cada hospital públic de les Illes té el seu laboratori i el seu servei específic, però hi ha ocasions en què l’inici del tractament amb quimioteràpia ha de ser tan ràpid que no es pot esperar les dues setmanes d’estimulació ovàrica. Aquest servei anirà també destinat a les nines amb càncer i amb tractament, però que encara no han tengut la primera menstruació i no poden congelar òvuls.
En aquesta unitat es farà l’estudi de cada cas i l’extracció, però serà el Banc de Sang i Teixits l’encarregat de la seva preservació. La preservació d’aquests teixits no tenen data de caducitat. D’aquesta manera s’assegura que, quan la dona s’hagi curat, pugui iniciar un tractament de fertilitat.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals