Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
Hotels, bars, restaurants i xàrters nàutics no troben empleats qualificats que cobreixin l'allau de feina de la temporada
                                
                
                
				113
                No hi ha personal qualificat per fer front a la recuperació de l’activitat turística d’aquest estiu a les Balears. Després de dos anys de pandèmia, molts empleats han abandonat el sector o han partit de les Illes i ara els empresaris no aconsegueixen treballadors. “Els dos darrers anys s’han imposat mesures restrictives, limitacions i tancaments totalment injustificats. Això ha fet que molta gent hagi abandonat el sector o hagi partit de l’arxipèlag”, ha criticat Eugènia Cusí, presidenta de la patronal PIMEM Restauració, qui culpa de la situació la política de lluita contra la COVID.
En canvi, la secretària general de la secció de Serveis de Comissions Obreres de les Balears, Sílvia Montejano, creu que els motius principals de l’èxode de treballadors és l’elevat preu dels lloguers i les condicions laborals que ofereixen les empreses. “No hi ha una manca general de treballadors a les Balears, però és cert que al juliol i a l’agost sí que n’hi haurà i el problema serà molt greu. Deman a les empreses que siguin respectuoses amb les normatives i els salaris i que comencin a fer les ofertes de feina ajustades a la legalitat”, ha declarat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
Malgrat la denúncia de patronal i sindicats, l’empresa de recursos humans Randstad assegura que cada any passa el mateix. La diferència és que aquest 2022 el problema s’ha avançat, com ho ha fet l’inici de la temporada turística. “Anys abans el problema el començàvem a tenir a finals de juliol i agost. Enguany ja el tenim al maig”, ha reconegut Montse Bauçà, consultora de la companyia.
Els perfils més demandats són cuiners i cambrers; no obstant això, hi ha altres sectors que tenen la mateixa dificultat. És el cas dels xàrters nàutics, que no troben tripulació. “No trobam patrons, ni capitans, ni mecànics que venguin a fer feina a les Illes. El que hem fet és contractar gent d’aquí'”, ha dit Santi Mayol, president de l’Associació Patronal d’Empresaris d’Activitats Marítimes de les Balears.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes