Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Surt a exposició pública l’avantprojecte de la llei de residus
Surt a exposició pública l’avantprojecte de la llei de residus que prepara el Govern. D’aquesta norma, destaca la prohibició de plàstics com les càpsules de cafè i les bosses no reutilitzables. Es tracta d’una iniciativa pionera en la lluita contra el plàstic i la contaminació que provoca. També es preveu la prohibició de la venda d’encenedors i maquinetes d’afaitar no reutilitzables. El text marca el 2020 com la data límit per poder fer servir objectes d’un sol ús.
Ara, s’obre un termini de 30 dies en el qual es podran fer al·legacions al text, que també pretén que en dos anys es reduesquin un 10% els residus generats i un 20% el 2030. L’avantprojecte preveu una sèrie d’accions que impliquen tota la societat. Per exemple, les bosses de plàstic hauran de desaparèixer dels comerços l’any que ve, tot i que es preveuen algunes excepcions.
Un any més tard, les vaixelles de plàstic s’hauran de substituir per les compostables i s’hauran d’evitar productes no recarregables com encenedors, maquinetes d’afaitar, cartutxos o tòners d’impressora. Al mateix horitzó, al 2020, es posa al centre de les mirades un altre objecte molt quotidià: les càpsules de cafè d’un sol ús hauran de deixar pas a les reciclables.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca