Una jove de 25 anys, ingressada a l’UCI després de precipitar-se des d’un penya-segat a Formentera
La pacient roman estable a l'UCI
El bisbe de Mallorca ha destacat que el nou papa ha passat gran part de la seva vida al Perú, dedicant-se a l'atenció i l'evangelització dels més necessitats i pobres
El bisbe de Mallorca, Sebastià Taltavull, ha subratllat aquest dijous el perfil missioner del papa Lleó XIV i la continuïtat que suposa la seva elecció respecte al seu predecessor, el papa Francesc.
El bisbe mallorquí ha ressaltat que el cardenal estatunidenc Robert Francis Prevost pertany a un orde religiós, el dels agustins, igual que Francesc, que era jesuïta. Encara que no el coneix personalment, Taltavull ha destacat que el nou papa ha passat gran part de la seva vida al Perú, dedicant-se a l’atenció i evangelització dels més necessitats i pobres, la qual cosa representa una clara continuïtat amb el magisteri del papa Francesc.
Després d’escoltar la seva primera intervenció pública, el prelat de Mallorca ha assenyalat les referències de Lleó XIV al camí sinodal de l’Església catòlica i la necessitat d’avançar “tots junts”, un principi ja promogut pel seu predecessor.
Un altre aspecte que ha ressaltat és l’elecció del nom de Lleó XIV, en clara connexió amb el llegat de Lleó XIII, qui en 1891 va publicar l’encíclica Rerum novarum, on va defensar els drets dels treballadors a un salari just, condicions laborals segures i la creació de sindicats. “Lleó XIII va obrir l’Església al món social, va ser el papa obrer després de la revolució industrial i va situar la dignitat de la persona per sobre de tot, una línia que continua sent necessària avui”, ha reivindicat Taltavull.
El prelat mallorquí també ha destacat la rapidesa amb la qual els 133 cardenals han aconseguit un consens per a triar el nou papa, qui “no és ni jove ni gran”, per la qual cosa s’espera que el seu pontificat sigui extens, com els dotze anys de govern del papa Francesc.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La pacient roman estable a l'UCI
Els avisos grocs per tempesta s’han reactivat a les 10.00 h, mentre els serveis d’emergències continuen treballant per recuperar la normalitat
Les noves tendències en disseny arraconen un element sostenible vinculat a la tradició arquitectònica de les Illes