El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Aquest dimecres continua la sessió de debat de la moció de censura contra Pedro Sánchez presentada per Vox amb la intervenció dels grups parlamentaris del PP i el PSOE
El diputat del Grup Parlamentari Vox, Santiago Abascal, ha obert el torn d’oradors perquè és el líder del grup que proposa la moció de censura. Ha ofert al Partit Popular una “entesa” en el futur si donen suport a la moció i ha carregat contra el govern de coalició: “S’ha delectat en l’odi, la destrucció sistemàtica de la reconciliació”. El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha defensat les polítiques de l’Executiu i ha afirmat que Vox és un partit basat en l’odi, el “glutamat de la dreta”.
Tot i ser el protagonista del dia, el candidat a la presidència ha hagut d’esperar més de dues hores per intervenir. Ramón Tamames ha justificat la moció, entre altres arguments, amb la reforma del Codi Penal. “Quan es va saber el seu propòsit”, ha dit el candidat, “és quan s’hauria d’haver fet una moció”.
El president Sánchez ha criticat que Tamames hagi decidit vincular-se a Vox. “No crec que aquesta hagi estat la seva millor idea“, ha dit Sánchez, mentre que el candidat ha reclamat “recuperar la concòrdia”.
Vicepresidenta Díaz
La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, també ha respost al discurs de Tamames: “Vostè representa a qui empunya la Constitució com a una arma”. Però el candidat ha fet servir la ironia per criticar la seva intervenció i ha dit que el discurs de Díaz ha estat “de presentació” d’un projecte polític que “crec que es diu Sumar”.
El ple s’ha suspès per fer un descans després de més de sis hores d’activitat parlamentària. Després del recés, tots els grups parlamentaris menys populars i socialistes han donat els seus arguments sobre aquest moviment polític. El ple es reprendrà dimecres a les 9 del matí, però la moció neix morta, ja que Vox no ha aconseguit els suports necessaris.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle