La manifestació contra la massificació turística torna a aplegar milers de persones
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
L’Aemet ha elevat, des de les 08.00 hores, l’avís taronja per tempestes i pluges a la Tramuntana i al sud de Mallorca després que aquest aiguat ha registrat, en poc més d’una hora, uns 30 l/m2 as Codolar i 26 l/m² a Eivissa. Aquí, s’ha tancat l’autovia a l’aeroport a l’alçada de Can Fonoll i, segons el Consell d’Eivissa, la brigada de xarxa viària treballa també en la retirada d’un arbre caigut a la carretera de ses Salines. També s’ha tornat a inundar el barri des Pratet, molt afectat, recordem, durant les darreres pluges torrencials.
També afecta als aeroports perquè un nucli tempestuós està transvasant l’espai aeri entre la Península i el Mediterrani. S’han registrat alguns retards als aerodroms de l’arxipèlag i s’ha cancel·lat un vol entre Barcelona i Palma. Finalment, devers les 11.00h, l’Aemet ha desactivat els avisos i només manté el groc a Menorca, ja que aquest front es desplaça cap a l’oest de l’arxipèlag.
Pluges de bon matí a Eivissa
Durant poc més d’una hora ha estat barrada l’autovia de l’aeroport d’Eivissa. La Policia Local ha hagut, a més, de regular el trànsit als accessos de la ciutat perquè part de les vies d’accés han quedat negades per l’aigua. En pràcticament una hora, s’han registrat prop de 30 l/m² as Codolar i 26 l/m² a Vila.
La carretera a l’Aeroport ha hagut de barrar-se al trànsit al km 4 en direcció a Eivissa i el quilòmetre 5 ha quedat tancat en els dos sentits: en direcció a l’aeroport i en direcció a Vila.
A més, la brigada de Xarxa Viària del Consell treballa en la retirada d’un arbre caigut a la carretera de ses Salines. També la Policia Local d’Eivissa ha hagut de regular els accessos a la ciutat a causa de la pluja. S’han produït embossos a primera hora del matí a la ronda E10 després de les pluges.
Els agents de policia demanen als conductors paciència i precaució: reduir la velocitat, mantenir la distància de seguretat i evitar maniobres fortes. Ha plogut amb força pràcticament a tots els municipis de l’illa d’Eivissa. A Formentera, les ràfegues de vent han arribat als 92 quilòmetres per hora.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes