Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
La novel·la gràfica es presentarà aquest dijous al Cafè Barroco de Palma
‘Tanmateix, la màgia’ neix d’una troballa casual. Cristina Llorente va trobar, dins un llibre, un retall de diari en què s’entrevistava el seu padrí per mor de la cavalcada de Reis. Era Toni Roca, l’excel·lentíssim senyor ambaixador dels Reis Mags d’Orient. “Era un home feiner, molt creatiu, que en un moment de la seva vida se li obri l’oportunitat d’organitzar i dissenyar la cavalcada de Reis”, explica l’autora Cristina Llorente.
En aquell moment, entre l’any 1957 i el 1975, les cavalcades tenien un pressupost molt baix. Segons Llorente, la creativitat era tot. I per això sortien unes desfilades plenes d’il·lusió i amb molts voluntaris.
Una novel·la gràfica que també serveix per conèixer el passat i el present de la ciutat. “L’arquitectura es converteix en un personatge més”, explica la il·lustradora Flavia Gargiulo. Per plasmar l’atmosfera de l’època, les autores han intentat fugir de la melancolia i la nostàlgia, tot recreant un món viu. “Aquesta atmosfera es recrea tota sola, a partir dels detalls, de la gent que fa coses”, afegeix Gargiulo.
I així la màgia acompanya tota la novel·la, com un acompanyant màgic. “Al final te n’adones que la màgia és la forma de viure les coses, la màgia és la voluntat de voler fer coses”, conclou la dibuixant.
‘Tanmateix, la màgia’ ja és a les llibreries. Podeu aprofundir en el projecte aquest dijous, a la presentació que tindrà lloc al Cafè Barroco de Palma. El 22 de desembre, les autores oferiran un taller al museu Es Baluard.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància