Les escoles celebren el Dijous Llarder
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses

La novel·la gràfica es presentarà aquest dijous al Cafè Barroco de Palma
‘Tanmateix, la màgia’ neix d’una troballa casual. Cristina Llorente va trobar, dins un llibre, un retall de diari en què s’entrevistava el seu padrí per mor de la cavalcada de Reis. Era Toni Roca, l’excel·lentíssim senyor ambaixador dels Reis Mags d’Orient. “Era un home feiner, molt creatiu, que en un moment de la seva vida se li obri l’oportunitat d’organitzar i dissenyar la cavalcada de Reis”, explica l’autora Cristina Llorente.
En aquell moment, entre l’any 1957 i el 1975, les cavalcades tenien un pressupost molt baix. Segons Llorente, la creativitat era tot. I per això sortien unes desfilades plenes d’il·lusió i amb molts voluntaris.
Una novel·la gràfica que també serveix per conèixer el passat i el present de la ciutat. “L’arquitectura es converteix en un personatge més”, explica la il·lustradora Flavia Gargiulo. Per plasmar l’atmosfera de l’època, les autores han intentat fugir de la melancolia i la nostàlgia, tot recreant un món viu. “Aquesta atmosfera es recrea tota sola, a partir dels detalls, de la gent que fa coses”, afegeix Gargiulo.
I així la màgia acompanya tota la novel·la, com un acompanyant màgic. “Al final te n’adones que la màgia és la forma de viure les coses, la màgia és la voluntat de voler fer coses”, conclou la dibuixant.
‘Tanmateix, la màgia’ ja és a les llibreries. Podeu aprofundir en el projecte aquest dijous, a la presentació que tindrà lloc al Cafè Barroco de Palma. El 22 de desembre, les autores oferiran un taller al museu Es Baluard.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
El cos sense vida ha aparegut amb una armilla salvavides i sense documentació
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval