Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Arribarem a superar els 23 o 24 ºC. Des del solstici d'hivern hem guanyat 40 minuts de claror
Foto: Joan Rettich, platja de Muro.
41El temps d’avui i demà ens traslladarà a la primavera, a aquells dies de sol i de temperatures suaus, de jaqueta prima a primera hora i de màniga curta a migdia.
S’ha imposat l’anticicló i una bombolla d’aire càlid que abasten des del nord d’Àfrica cap a la península Ibèrica i la Mediterrània occidental.
Això provoca temps estable, grans clarianes, qualque boira, i temperatura elevada. Ahir la temperatura màxima ja va estar per damunt dels valors habituals per l’època de l’any, amb valors que a migdia superaren els 20 ºC.
Aquest tast de primavera va deixar dades contundents a tot l’arxipèlag. Les anomalies (diferència entre la temperatura registrada i la mitjana del període 1981-2010) de les estacions de l’Aemet arribaren ahir a +8 ºC a Sant Joan de Labritja (22,9 ºC de màxima) i as Codolar a Eivissa (22,7 ºC de màxima), a +7 ºC a Binissalem (21,1 ºC de màxima) i a +6 ºC a Campos (21 ºC de màxima) i a Porreres (21,2 ºC de màxima).
Fins i tot a una estació oficial de l’Agència estatal de meteorologia es va igualar el rècord de temperatura màxima del mes de gener. A Sant Joan de Labritja, al nord d’Eivissa, amb 22,9 ºC, (iguala el rècord de l’any 2018). Molt a prop de rècord va quedar Portopí i es Codolar. Els dos pròxims dies serà possible assolir algun rècord més.
Avui la temperatura serà alta a tot el territori balear, però precisament és a la meitat nord de cada illa on tendrem els valors més elevats de temperatura a causa de la direcció dominant del vent d’avui, que bufarà de l’oest i del sud-oest. Arribarem a superar els 23 o 24 ºC.
A més la sensació de primavera encara es reforça aquests dies de bonança meteorològica per l’augment de minuts de claror. Demà és el primer dia de l’any que guanyam 2 minuts de claror, demà a Maó la sortida de sol és a les 7.53 h i la posta de sol a les 18.00 h Hi haurà 10:05 hores diürnes. Des del solstici d’hivern hem guanyat 40 minuts de claror.
Aquesta sensació de primavera acabarà dissabte, s’atraca la borrasca Justine, amb més niguls, baixada de la temperatura i sobretot, vent intens.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat