Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

L'anàlisi sensorial requereix capacitat, formació i entrenament.
Una jornada tècnica ha reunit aquest dijous a Maó tastadors professionals dels Consells Reguladors de la IGP Sobrassada de Mallorca i de la DO Vi Binissalem. Com a novetat d’aquesta segona edició, s’han adherit a aquest intercanvi d’experiències els tastadors de la DOP Formatge Maó-Menorca. El seu president, Juan Bosco Triay assegura que és una gran iniciativa perquè els tastadors de formatge vegin com es fa el procés de tast amb altres productes.
L’anàlisi sensorial que fa un panell de tast acreditat aplica una tècnica de mesura totalment objectiva. Els tastadors empren els sentits per conèixer propietats dels aliments com el color, l’aspecte, l’aroma, la textura o el gust. Marga Amat, directora tècnica de la DO vi Binissalem remarca que es necessiten persones que tinguin certa capacitat i que aquesta tasca implica haver de passar per un procés important d’entrenament i preparació.
L’objectiu és posar en valor la tasca que fan els tastadors professionals per avaluar els aliments en conformitat amb les certificacions de producte. Per a Antonia Mª Torres, directora tècnica de la IGP Sobrassada de Mallorca, el repte és donar evidència que el balear és un producte completament diferenciat i que té un sabor i un aroma que és el consumidor espera trobar al mercat.
L’èxit obtingut l’any passat ha convertit aquesta jornada en un esdeveniment anual.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"