El sector del taxi recorda que captar in situ és una pràctica prohibida a l'aeroport, però els anomenats com a "pirates" defensen la seva activitat
Després de l’incident d’aquest passat dilluns entre un taxista i un conductor de servei discrecional, i d’haver aturat els taxistes, una hora i mitja a l’horabaixa, el seu servei a manera de protesta, la tensió entre taxistes i conductors de minibusos encara és latent a l’aeroport. Els taxistes continuen informant, per iniciativa pròpia, els turistes d’on es troba la parada de taxis.
Mentre que els conductors d’aquest transport discrecional segueixen captant clients al mateix aeroport. A parer seu, no fan res mal fet. Defensen que no són pirates. “Les nostres empreses no són pirates, són empreses legals”, remarca un d’aquests empresaris. S’emparen en les lleis estatal i europea per continuar oferint el seu servei a l’aeroport. Apunten, a més, que els pirates de veres són els particulars que van a l’aeroport a oferir servei de transport als turistes sense tenir cap llicència.
En qualsevol cas, la llei autonòmica no els permet captar in situ. Per això, els taxistes els acusen de competència deslleial. L’Associació d’Autònoms del taxi continua reclamant més presència policial a l’aeroport. I afegeixen, aturades com la d’ahir no són la solució. “Va en detriment de la nostra imatge i al final qui fa l’agost mentre els taxis aturen són ells”, ha explicat el president de l’associació, Biel Moragues, al programa Els Dematins.
El Govern, per part seva, fa una crida a la calma i la tranquil·litat. El conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, ha dit, de fet, que la tasca inspectora està funcionant de manera correcta.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Es coneix com a Verifactu i, segons la normativa antifrau, estan obligades a incorporar-lo a partir de l'any que ve
S'han hagut de desviar 8 vols a Eivissa, Maó i Barcelona