50 anys de la balena de la Colònia de Sant Pere
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Han demanat la dimissió de Garrido i avui horabaixa se concentraran davant la seu de la Comunitat de Madrid
Vuitè dia de vaga del taxi de Madrid. La Policia ha desallotjat el passeig de la Castellana, una de les principals artèries de la capital, que ha estat col·lapsada durant hores per entre 3 i 4.000 taxis. El desallotjament ha estat voluntari, en alguns casos, i en altres, s’han hagut d’emprar grues. Hi ha hagut tensió amb la policia i els grups de taxistes, a qui s’han sumat altres companys procedents de diferents punts del país que donen suport a la protesta.
Després, els taxistes han traslladat les seves reivindicacions fins a la seu del PP, al carrer de Génova. Els manifestants també han bloquejat completament el trànsit en aquesta via. A les portes del quarter general dels populars han demanat la dimissió del president de la Comunitat, Ángel Garrido.
Els taxistes havien amenaçat textualment amb “petar” Madrid i finalment ha passat. La Policia els han desallotjat de la Castellana, una de les principals vies de la capital, que ocupaven des d’ahir. Una acció que ha provocat moments de tensió encara que no hi ha hagut detinguts. La majoria dels taxistes han desbloquejat el carrer de manera voluntària i els que s’hi han negat, han vist com les grúes se’n duien els seus cotxes.
La protesta s’ha desplaçat després a peu fins al carrer Génova on hi ha la seu del PP. Els manifestant han tallat també completament el trànsit en aquesta via i ha¡n llençat ous contra la façana. En demanen una solució però el president de la Comunitat ha insistit avui que no aplicarà el model acordat amb Catalunya per regularitzar els VTC. Un acord, ha dit Ángel Garrido, que no és possible perquè a la capital hi ha llibertat de mercat.
Mentrestant, a Barcelona, la protesta dels VTC tampoc no afluixa. La Generalitat aprovarà demà la nova regulació del sector que estableix que els serveis s’hauran de contractar amb un temps mínim de 15 minuts d’antelació ampliable fins a una hora en el cas de Barcelona. Per desè dia han deixat els cotxes a la Diagonal i s’han desplaçat a la Conselleria de Territori. Diuen que l’acord amb els taxistes els deixarà sense feina i els obligarà a marxar.
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet