Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Afectarà les seves tres filials a Espanya, on fan feina unes 16.000 persones
/ Eduardo Parra.
173Telefónica ha anunciat als sindicats aquest dilluns que presentarà un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectarà les seves tres societats a Espanya: Telefónica Mòbils, Telefónica Solucions i Telefónica Espanya, on treballen unes 16.000 persones. De moment, la companyia no ha detallat el nombre de treballadors que es veuran afectats per l’ERO.
Els sindicats estaven pendents que en la reunió de la taula negociadora del conveni col·lectiu de la companyia els precisessin si el pla de sortides de Telefónica es faria a través d’un ERO o d’un PSI (Pla Suspensió Individual) d’Ocupació, que va afectar els empleats que van néixer abans del 1967. Així mateix, si l’ERO inclou els treballadors nascuts el 1968, n’estarien afectats uns 2.500 empleats, i, si inclou també els del 1969, la quantitat ascendiria a 5.000.
No obstant això, a la reunió no s’ha parlat de xifres, segons sindicats i empresa. Els detalls hauran de ser revelats en les respectives taules de negociació que s’obrin en cadascun dels tres comitès intercentres de les empreses afectades, les dates de les quals encara no s’han fixat. “Ara és el moment de negociar-ne les condicions”, han dit les fonts sindicals, que han explicat que és necessari conèixer els termes de l’ERO que planteja la companyia, abans d’entrar a valorar-ne el pla.
El sindicat ha insistit que qualsevol pla de sortides ha d’estar lligat a la signatura d’un nou conveni col·lectiu —Conveni d’Empreses Vinculades (CEV)—, amb una durada mínima de 3 anys, que blindi la plantilla i les seves condicions laborals i econòmiques. UGT ha marcat com a línies vermelles que els empleats mantinguin el nivell adquisitiu. A més, reclamen les 35 hores setmanals, entre altres millores. La pròxima reunió de la taula negociadora del conveni tendrà lloc el 30 de novembre a les 12 h.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals