Ha mort Ana María Jaume Vanrell, vídua de Gabriel Escarrer
El fundador de Meliá Hotels International va morir a 89 anys el passat novembre

L'aeroport de Palma ha igualat la temperatura màxima històrica (40,6 ºC) per a un mes de juliol des que n'hi ha registres (any 1972, AEMet)
/EFE
47Per Dani Capó, meteoròleg.
Fins fa uns dies, l’estiu havia mostrat una cara relativament amable amb les nostres Illes. Parlàvem de calor, però era una calor moderada, la que tocava viure. Ara bé, des de dilluns, l’assumpte ha canviat dràsticament.
A l’aeroport ja hem igualat la temperatura màxima històrica (40,6ºC) per a un mes de juliol des que n’hi ha registres (any 1972, AEMet). A Menorca, hem batut el registre màxim absolut des Mercadal (38,8 ºC, AEMet), mentre que a l’estació des Pil·larí hem arribat a assolir 41,3 ºC (Balearsmeteo).
Pel que queda de setmana, no esperam un escenari gaire diferent. Continuarem influenciats per una llengua d’aire càlid provinent del sud que continuarà disparant els termòmetres, tant de dia, com també de nit, amb unes mínimes que afectaran el son a més d’un.
Ara bé, quin és el factor clau per saber a quina zona pot pujar més el termòmetre aquests dies? La resposta és el vent. En funció del flux dominant en superfície, l’aire més càlid en contacte amb la terra, es veurà desplaçat en favor de la direcció del vent. En aquest sentit, pareix que la majoria dels propers dies vendran marcats, en major o menor mesura, pel vent de llevant, per la qual cosa, serà el ponent de cadascuna de les Illes on es continuaran enregistrant els valors més elevats.
I la gran pregunta és: fins quan durarà això? Doncs s’espera que a partir de dilluns, aquesta massa d’aire tan càlid retrocedeixi i permeti que les temperatures es normalitzin. No parlaríem de refrescada, però sí d’un retorn a les temperatures “normals” de l’estiu, amb màximes al voltant dels 35 ºC i no dels 41 ºC com ja hem tengut.
Queden, per tant, encara uns dies per suar i patir, però resta, a la vegada, manco perquè arribi finals d’estiu i la calorada d’aquests dies es pugui traduir, qui ho sap, en tempestes d’allò més interessants.
El fundador de Meliá Hotels International va morir a 89 anys el passat novembre
L'artista internacional ha utilitzat les parets per expandir la seva obra, que es caracteritza per la seva profunditat i immersió
Una dona de 30 anys en estat crític i un jove de 15, greu
S'ha obert una investigació per a esclarir les causes del foc que, segons han afirmat els Bombers, és intencionat