La cota de neu dissabte davalla fins als 900 metres i diumenge puja fins als 1200 metres
Binibèquer. /BIEL JOVER
11Temps insegur i fred tot el cap de setmana llarg
El temps dels dies que venen estarà dominat per una entrada d’aire fred que esperam arribi a la Mediterrània occidental avui vespre. La situació de temps inestable ha començat avui de matinada mentre la borrasca Dora se va atracant a la Península Ibèrica. Aquest moviment ha provocat la intensificació del vent de sud-oest i oest a Balears.
Des de primera hora de divendres el llebeig bufa amb molta força, ha arribat a 105 km/h al Puig de Sa Tudossa (Artà), i a 80 km/h al Port de La Savina (Formentera), a Menorca ha superat els 60 km/h a Maó, Sant Lluís i Ciutadella. La situació marítima s’ha complicat molt, especialment a les Pitiüses, al sud i ponent de Mallorca i de Menorca.
La previsió
A partir d’avui capvespre el vent girarà a nord-oest i afluixarà una mica però així i tot serà notable. Continuarem amb mar alterada, forta maror i redols de maror.
Demà el temps continuarà insegur, de fet des d’avui capvespre fins dissabte a migdia tendrem plogudes disperses, també pot fer una mica de calabruix i qualque tempesta.
Tots aquests dies de festa hi haurà possibilitat de precipitacions disperses, no seran generals i no acumularan gaire quantitat d’aigua, sobretot afectaran Menorca i Mallorca i no tant a les Pitiüses.
La cota de neu dissabte davalla fins als 900 metres, no precipitarà gaire i com a molt quedarà una enfarinada als cims més elevats de la Serra de Tramuntana. Diumenge la cota puja fins als 1200 metres.
La temperatura, que ha estat molt elevada la matinada de divendres (14º-15 ºC) baixarà notablement les hores que venen i es mantendrà per davall de la temperatura habitual per l’època de l’any bona part de la setmana que ve. Les màximes oscil·laran entre els 12 i 14 ºC.
Tenim per davant quatre dies de temps molt variable, insegur, amb ruixades i qualque tempesta i sobretot cap de setmana ventós i temperatura baixa.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració