La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
Segons un estudi de la UIB aquest equilibri és vital per gaudir de bona salut
En aquesta residència de Marratxí l’exposició a la llum dels usuaris és total. Grans finestrals i làmpades enceses, tot i ser de dia. I és que la llum és un element vital per al nostre benestar i ajuda a fer que el nostre rellotge biològic funcioni correctament.
A partir dels 50 anys es necessita una elevada exposició a la llum natural i artificial i també foscor absoluta a la nit. Així ho asseguren els investigadors del grup de recerca en Neurofisiologia del son i dels ritmes biològics de la UIB. Han comparat la incidència de la llum a diferents residències de gent gran de Mallorca.
Segons assegura l’investigadora principal de l’estudi, Cristina Nicolau, els usuaris de les residències amb bona exposició a la llum milloren la memòria, la tensió arterial i estanquen el deteriorament cognitiu. A més serveix de prevenció davant riscos cardiovasculars, malalties oncològiques i l’envelliment prematur. Els investigadors recorden també la importància de la llum natural i aconsellen a les persones majors que l’aprofitin.
L’estudi està centrat en la gent gran, però tenir uns bons ritmes biològics és guanyar en salut per tothom.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura