Es podrà veure l’eclipsi solar des de ca meva?
Ajuntaments de les Illes col·laboraran per identificar espais òptims d'observació de l'eclipsi
Wilfred era el darrer dels 21 noms de la llista oficial preparada per 2020, no han bastat els noms i es va començar a usar la llista de noms complementària que adopta els noms de les lletres gregues
La tempesta tropical Eta, al seu pas per Centreamèrica, ha deixat desenes de morts i milers de damnificats. /EFE
136A vint dies perquè acabi la temporada oficial d’huracans a l’Atlàntic avui tenim dos sistemes amb nom actius. Es tracta d’Eta i de Theta.
No és habitual que el mes de novembre hi hagi dos sistemes actius amb nom, anteriorment només hi ha un any que documentat amb aquest fet.
Eta afecta ara el sud de Florida després de passar per Cuba i la setmana passada devastàs part d’Hondures i de Nicaragua. Altrament, Theta s’ha format al centre de l’oceà atlàntic i no afecta terra.
És la tempesta tropical que fa 29 d’aquesta temporada, temporada que ha batut rècord absolut de ciclons amb nom.
La temporada de 2020 va començar abans d’hora, l’inici oficial és de 1 de juny però aquell dia ja s’havien batiat 2 sistemes tropicals, eren Arthur (16 de maig) i Bertha (27 de maig).
Wilfred era el darrer dels 21 noms de la llista oficial preparada per 2020, no han bastat els noms i es va començar a usar la llista de noms complementària que adopta els noms de les lletres gregues.
La previsió indica que Theta es mourà cap a l’est i que pot arribar a estar a prop de la península ibèrica el cap de setmana.
La dinàmica d’aquesta temporada fa pensar que Theta no serà el darrer cicló amb nom, si se’n batia algun altre rebran els noms de Iota i Kappa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ajuntaments de les Illes col·laboraran per identificar espais òptims d'observació de l'eclipsi
El col·lectiu d'infermeres defensa les competències de les professionals en tasques de gestió
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets