X

Toni Bestard començarà a rodar el juny a Mallorca una minisèrie ambientada en la Guerra Civil

Continua preparant un llargmetratge a estrenar "a final de 2023, començament del 2024" i demà actua amb la seva banda 'Lost in Traslation' a Can Balaguer

27/02/2023

Toni Bestard començarà a rodar el juny a Mallorca una minisèrie ambientada en la Guerra Civil

El director de cinema Toni Bestard amb els dos protagonistes de 'Pullman'

18

El director de cinema Toni Bestard té previst començar a rodar el juny a Mallorca una mini sèrie ambientada en la Guerra Civil, “un format que de cada vegada demanda més el públic” i, alhora, “complicat quant a producció”. Mentrestant, també, avança en la preparació d’un nou projecte cinematogràfic en forma de llargmetratge que espera posar en marxa “entre final d’enguany i començament de l’any que ve”, ha explicat en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.

Molt més a curt termini, aquest dimarts mateix a partir de les 18 h. al Casal Balaguer de Palma, el bunyolí tornarà a la seva faceta musical amb una nova actuació de la seva banda ‘Lost in Traslation’, amb Gonzalo Nadal i Aina Zuazaga. Sense oblidar, això sí, el cinema: “El meu amor pel cinema com a cinèfil el vull traslladar també en relació a la música de cine”.

“Fem un repertori de cançons mítiques, que hem escoltat tantes vegades, sobretot dels vuitanta, que són els anys del meu background d’adolescent… Amb un procés més acústic però sobretot donant-li dues voltes per fer els temes nostres… No volem ser simplement un grup de tributs”, diu Bestard. Passa, per exemple, amb Fama, que “hem convertit en un tango” o amb Shallow, d’Ha nascut una estrella “a la qual em donat un to més de jazz… És un constant descobriment pel públic”, conclou.

Què influeix més, la música en la pel·lícula o a l’inversa? “Depèn”, diu el director del film ‘Pullman’. El seu darrer curtmetratge no du música: “Trobava que el so n’era una part essencial. En canvi, a la resta, la música sempre ha tengut un paper important perquè conta històries dins la pròpia història de la pel·lícula”.

La música darrere les pel·lícules de Bestard, no deixa de ser també una referència a tot el que ajuda a bastir l’obra final abans que s’estreni als cinemes i més enllà dels seus protagonistes principals. Una girada d’ull cap a l’altra banda de la càmera que el cineasta no ha deixat de fer durant tota la seva carrera començant per l’anònim Caront que va tenir el seu minut de glòria en ‘El Verdugo’ de Berlanga, punt de partida de la seva “obsessió per la gent que hi ha darrere la càmera” i que va tenir la seva continuació a Background, que parla de “molts d’extres”, El somni efímer, sobre els pintors dels cartells de cinema i Foley Artist, amb el protagonisme dels tècnics de so, sense oblidar I Am Your Father amb què va treure la careta de Darth Vader a l’actor David Prowse.

27/02/2023

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT