Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Respon al fiscal i la defensa, per desoir l'ordre de la JEC de treure els llaços grocs, però es nega a contestar a Vox per "decència democràtica
Quim Torra ha declarat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per un suposat delicte de desobediència. Durant tres quarts d’hora, ha respost per la querella interposada contra ell per la FiscAlia per desobeir la Junta Electoral central i no llevar els símbols independentistes dels edificis públics de la Generalitat. Torra ha arribat acompanyat dels seus consellers i de dirigents sobiranistes. En la seva declaració, el president català ha apel·lat a la llibertat d’expressió.
En una compareixença posterior al Palau de la Generalitat, Torra ha dit que no podia obeir una ordre que ha qualificat d'”inaplicable” i “en contra de drets fonamentals” com la llibertat d’expressió. Per això, segons ell, el procediment hauria de ser nul. Ha acusat la Junta Electoral d’Il3legal i ha dit que “pagarà el preu que hi calgui”.
El president català també ha demanat que el govern central deixi d’utilitzar les institucions amb intencions partidistes i ha alertat que la “repressió no és el camí”.
Torra ha aclarit que no ha respost les preguntes de Vox per una qüestió de “decència democràtica”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància