Ha mort la dona de 70 anys ferida greu en l’explosió de gas a una casa des Migjorn Gran
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
El govern espanyol, però, ja ha avançat que preveu aixecar el 155, tot i que ha advertit que continuarà vigilant
El nomenament dels nous consellers catalans designats aquest dimarts encara està pendent de publicar-se al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, reunia aquest dimecres al matí el seu grup parlamentari, Junts per Catalunya. Entre ells, Elsa Artadi, designada nova consellera de Presidència i portaveu del govern català. Entre les absències, la del nou titular de Territori, Damià Calvet, que va ser vicepresident de l’Associació de Promotors de les Balears i va estar al consell d’administració de l’Institut Balear de l’Habitatge.
Com a primeres mesures, Torra vol impugnar l’aplicació de l’article 155 a Catalunya i presentar una querella contra Mariano Rajoy per presumpta prevaricació, per no haver publicat en el DOGC el seu primer decret de nomenament de consellers.
Tant l’ANC com la CUP han retret a Quim Torra el canvi dels quatre consellers que estaven presos o fugits. L’ANC l’acusa d’haver acotat el cap i la CUP de claudicació davant l’Estat.
La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha confirmat que aixecaran el 155 a Catalunya, però ha avisat que l’executiu estarà vigilant.
Per la seva banda, Ciutadans aposta per no retirar del tot el 155 i mantenir el control sobre els mossos, les finances, l’educació i la política exterior.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros