Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Se celebra des de 2007 i és una festa molt esperada per tots els sencellers i sencelleres
Els ciclomotors van per les bales de palla, aquest diumenge. Foto: Álvaro Alonso.
475Aquest diumenge, no hi ha mercat a Sencelles. El que hi ha és una nova edició d’una festa anomenada Embala’t, en què es fa una batalla amb palla i aigua. Els actes han començat a plaça amb la plantada i ball dels gegants Tamborino i Mustaca, la sonada dels xeremiers del grup es Capoll Llarg, la sortida del dimoni local, Dembolat, la hissada de na Fideva i també de la bandera de la celebració.
Tot seguit, han anat a per les bales de palla amb què es fa la batalla, al capvespre: una pels homes i una altra, per les dones. S’hi ha anat amb la tradicional baixada de Mobylletes, amb una cinquantena de vehicles d’aquesta marca clàssica. Amb ells, s’han fet els Jocs de les Mobylletes, una mena de recreació motoritzada dels Jocs des Plà de Sant Joan a Ciutadella.
L’Ajuntament ha treballat en els darrers mesos per regularitzar aquests ciclomotors, ja que fins ara no tenien la documentació per circular. Però ara, la majoria d’aquests vehicles compleixen amb la normativa i disposen de papers i assegurances obligatòries.
Amb el tràmit complert i la recollida efectuada, les bales de palla ja són al Pou Major i a l’horabaixa d’aquest diumenge es duen a la plaça Nova per donar el sus a l’Embala’t d’enguany en si.
Aquesta festa, catalogada com a neofesta, perquè es desenvolupa des de 2007, s’emmarca en les festes de la Mare de Déu d’Agost de Sencelles.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants