Ha mort un home presumptament apunyalat en plena llum del dia a Platja d’en Bossa
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets
En els casos on es compartien espais amb els geriàtrics, com a Maó, s'han hagut d'habilitar noves zones separades
A Menorca tots els centres de dia per a gent gran tornen a estar oberts. El Consell assegura que s’atenen tots els usuaris, però en alguns casos, on els centres de dia comparteixen espais amb els geriàtrics, s’ha hagut d’habilitar zones separades, per no barrejar ni personal ni residents.
Des de fa una setmana els usuaris dels centres de dia públics de Maó, el del Consell i el de l’Ajuntament, tenen a disposició un nou espai comú. S’ha situat al Centre d’Alzheimer del municipi; un servei que encara està tancat. Unes instalacions que s’empraran com a màxim fins a finals d’octubre quan entri en funcionament una nova seu ubicada just al costat d’on hi ha els geriàtrics.
També està obert el centre privat Elena Maseras de Maó, així com tots els públics que hi ha a la resta de municipis de Menorca . Una mesura imprescindible per a la conciliació familiar i el manteniment de les capacitats cognitives dels usuaris. Els experts apunten la importància que les persones majors no quedin totalment aïllades si se’ls ha de tornar a confinar. També per una qüestió emocional.
El metge geriatra Bernardo López considera que s’haurien de potenciar els Centres de Dia com a recurs per combinar l’estimulació cognitiva i la relació amb d’altres persones amb el mateniment de l’autonomia que suposa poder viure a casa seva.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets
El col·lectiu d'infermeres defensa les competències de les professionals en tasques de gestió
Demanen solidaritat entre els vaixells fondejats perquè deixin gaudir d'aquest fenòmen als qui l'observen des de terra