Després de convocar-se una vintena de pagesos a Inca, han pogut aconseguir els permisos per poder fer la marxa i arribar fins a Mercapalma
Foto: en sortir d'Inca, un dispositiu de la Guàrdia Civil ha aturat la marxa.
208Els pagesos que han convocat aquest dimarts una tractorada de forma improvisada per protestar contra la política agrària de la Unió Europea (UE) i que han arribat des d’Inca fins a Mercapalma han anunciat un calendari de mobilitzacions per als pròxims dies. “Això és fer comèdia”, se sinceren, però afirmen que ho fan perquè “la gent sàpiga a què ens hem d’atenir”.
Una convocatòria ciutadana, al marge de les organitzacions agràries, que ha començat a primera hora, amb devers vint-i-cinc pagesos a Inca que han volgut mostrar el seu suport a les protestes del sector a la Península. Aquests pagesos, amb els seus tractors, han decidit avançar-se a les mobilitzacions que, segons asseguren, l’organització agrària ASAJA Balears volia fer la setmana que ve.
Amb la tractorada han volgut protestar pels retards en els pagaments de les ajudes de la PAC (política agrària comuna), contra l’excessiva burocratització i contra la competència que tenen de productors extracomunitaris que, segons diuen, no segueixen els mateixos estàndards fitosanitaris que els productors de la UE.
El conseller d’Agricultura, Joan Simonet, ha manifestat aquest migdia la seva total sintonia amb els pagesos que es manifesten: “Compartim la seva preocupació, aquest excés de burocratització que tenim des de la Unió Europea. No podem fer agricultura verda, en números vermells”. Simonet també ha assenyalat que, conscient del retard en les ajudes, ja han convocat les PAC del 2024 per agilitzar-ne els tràmits.
En la concentració d’avui matí a Inca, els pagesos han decidit fer una tractorada i arribar a Mercapalma partint des d’Inca per la carretera vella. Però, en sortir de la capital del Raiguer, un dispositiu de la Guàrdia Civil els ha aturat perquè no tenien permisos per fer una marxa-protesta i arribar per carretera fins a Palma. Tot i això, han pogut sortir però d’un en un i escortats per la Benemèrita. Han arribat a Consell, on han aturat per berenar i decidir què fer. Finalment, han aconseguit els permisos de la Delegació de Govern per poder fer la protesta i han pogut arribar a Mercapalma tots plegats acompanyats d’un dispositiu especial de la Guàrdia Civil.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Es coneix com a Verifactu i, segons la normativa antifrau, estan obligades a incorporar-lo a partir de l'any que ve
S'han hagut de desviar 8 vols a Eivissa, Maó i Barcelona