Tràgic accident en l’esfondrament d’una passarel·la de fusta a una platja de Santander
Set joves, sis al·lotes i un al·lot, caminaven per damunt del pont quan s'ha romput. Els cossos de cinc d'ells ja han estat trobats, mentre que continua la cerca d'una altra
L'accident s'ha produït a la platja El Bocal de la capital càntabra. / NACHO CUBERO - EUROPA PRESS
595
Almenys cinc joves han mort i un altre continua desaparegut en l’esfondrament d’una passarel·la de fusta a una platja de Santander. En el moment de l’accident, set persones caminaven pel pont que es troba a la zona del Bocal de la capital càntabra. Dels set, cinc han mort i els seus cossos han estat rescatats de la mar o a les roques sota la passarel·la. Una persona continua desapareguda i una jove ha estat rescatada amb vida i l’han traslladada amb hipotèrmia greu a un hospital.
Les set víctimes són sis al·lotes i un al·lot d’un mateix institut que passaven per aquesta passarel·la, situada a la zona coneguda com a Punta Cortada, sobre les 16:50 hores, quan l’estructura de fusta, que forma part de la senda per als vianants construïda fa anys per aquesta part de la costa càntabra, s’ha esfondrat per causes que es desconeixen. Segons han informat fonts de la Delegació del Govern central i de la Guàrdia Civil, els agents que han arribat a la zona han estat informats de la troballa a la mar de dues persones boca avall a 25 metres de la costa i altres cinc estaven desaparegudes.
L’operatiu de rescat ha pogut constatar que les dues persones localitzades a la mar i una altra més havien mort, i després ha estat localitzada una quarta, també sense vida. La cinquena víctima morta ha estat treta de la mar passades les 20.00 hores, sense llum ja en la zona, encara que l’operatiu de rescat continua intentant cercar la persona que encara segueix desapareguda.
Segons ha explicat la batlessa de Santander, Gema Igual, que s’ha traslladat al lloc del succés on s’ha aixecat un punt d’emergències, es desconeix el motiu del trencament d’aquest pas, que és de fusta, però ja ha demanat explicacions al Ministeri perquè la infraestructura és competència de Costes.
En la zona treballen la Salvamar Deneb de Salvament Marítim i el seu helicòpter Helimer, embarcacions i unitats de la Guàrdia Civil de Cantàbria i Bizkaia, Creu Roja i l’helicòpter del 112 del Govern de Cantàbria.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
Suposadament, el detengut gravava les víctimes durant els actes sexuals
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.